Monday, June 29, 2009

kronologi 3 hari 2 malam at Cherating

selasa 23hb jun 2009 ( ari pertama )

kol 730 pg aku da bgn da even tido dlm kol 4 pg sbb enjoy pas party, huhu..aku n ipin siap2 n tros g uma gurl2 n tnggu kat sna..dlm mase yg sma kami tnggu mbr umah aku blik dr exam sbb dorg pown nk tmpang g seremban..

everything is ready now...pas da sume bagi duit kat aku n sume da de sdia xsaba2 ag da, so kami pown nk bertolak da..sblm tu kami bace doa dlu, aku laa yg lead..huhu..maceh2..den pastu mula la perjalanan kami ke cherating start kol 1010 pg..3 biji kete, viva lead, tgh saga n blkg skali waja..cm nk g kawen laa sbb de ribbon kat kete..huhu..pas isi minyak kat mantin kami tros ke seremban anta mbr2 umah aku n melulakn perjalanan ke cherating ikot jln lama..kami bhnti kat stesen myk sblm nek bkt putus, bli brg2 mkn n start blik jln..dlm kete viva yg aku bwk dgn azrin, zaty n khai mmg havoc..huhu..gelak2 jerk..kete2 len pown aku taw da msti sma laa..den dlm prjalanan zaty tnjuk kampung dier, khai tnjuk umah dier n singgah kat serting jmpe ayah pija..zaty dlm kete da cari myk cap kapak da, dier pening n mabuk..dier xpernah pown jln2 lama ni, so dier jd cmtu..slalu pki jln highway jerk..huhu..den pas serting tros dier sehat n byk brckp..haha..kami rsaukn dyan jerk, sbb dier lgsg laa mmg mabuk jln tp agak steady laa..caye laa dyan..hoho..

dlm perjalanan yg agak membosankn sbb jln yg x byk kete so aku dgn tang n ipin pown men2 sket laa, cucuk2 sket..huhu..smpai laa aku jmpe lori yg pnuh dgn durian..pastu kau ckp kat azrin pe kate kte rompak jerk lori durian, asyk org len rompak bnde mhl2..haha..azrin agk stuju n kami cadang nk wat cm fast n furious yg curi minyak tu..haha..prjlanan masih diteruskn..prot pown da lapa da nie..dgn harapan nk singgah uma dayah n mak dier da siap2 msk kew pew kn..huhu..sbb byk kete nk anta anak dier blik..hahaha..

kol 430 kami smpai kuantan..wahh rase agk bangge laa jgk..hoho..alhamdulilah..den pas isi minyak sume2 kami tros g uma dayah tp tang bwk kete mmg cm racer abes, siap dr lane num 3 selamba badak jerk dier cross ke lane num 1..hoho..agk trkejot aku..haha..tp mai n pija rilek jek..alaa tang yg bwk, cube aku cnfrm abes da aku kne belasah..hahaha..den g uma dayah n dayah wat ipin geram sbb bg route xbtoi, hoho..tp smpai gak kat uma dayah..tp yg agk kecewa tu mak dier x masak pape, so kami pown pas jmpe sume tros gerak g mkn kat restoran pe ntah yg kate ns aym besh ( besh kew ) n then mkn kat citu..pas sume knyang2 da pas sume knyang2 da kami strt perjalanan ke cherating kol 630 ptg..

sume muka nk penat n nak cpt smpai cpt kat sane..so setibanye kat sane, pas aku g check in sume dpt bilik msing2 n tros rest kn bdn..hehe..cian dorg penat2..kami smpai dlm kol 7 mlm..pastu sume siap2 utk diner kol 830 mlm..diner mlm ni adalah bufet, lauk dier nasi putih, tom yam, sayur kailan goreng ikan masin n air bandung..leh thn laa n xdela sedap sgt..hoho..maybe sume letih kn..pas makan kami pown g karok kat lounge dier, bak kate azrin cm club dangdut murahan..haha..aku jz order coke 6 gelas ( seb bek 6 jerk ), skali bkak bil nah kau, rm 90..aku trkejut gak laa tmpt such cmtu n juz de karok pown smpai caj cmtu...aisy..short duit blnje kami sume..hoho..den dlm kol 11 mlm kami pown sume gerak balik ke chalet masing2 tp aku n ipin g lepak n kaco2 dak2 nie sblm tido..hehe..yg x beshnye aku saket gigi n kepala..so pakat2 cari air mineral nk makan ubat..hoho..x jmpe pown so g bilik azrin iaitu bini angkat aku utk kat cherating jerk n mtk air oren..so pastu aku makan laa ubat..lepak py lepak da kol 130 pg so kami mengorak lngkah g tido sbb sok aktiviti lg besh2..hoho..tp dgn harapan gigi aku x saket ag n pale aku pown x saket..aku mkn double dose sbb x tahan sgt da saket..hoho..

rabu 24hb jun 2009 ( ari ke 2 )

pagi2 lg kami da bgn, ( aku n ipin lmbt sket jerk ), hahaha...ape yg penting aku bgn jerk gigi n kepala aku da x saket da!! yes3!!! dlm kol 830 pg kami sume gerak g breakfast..kali ni menu mmg besh, nasi lemak hangit sket..hahaha..tp kalau makan dgn sambal yg byk x rase laa sgt hangit tu..juz ipin yg tmbah lebih..hoho..so pas mkn sumet n bincang nk wat aktiviti ape utk pagi tu..so kami decided nak main volleyball but bola plak xde..dorg juz ade netball n bola sepak jerk..so kami g kat tepi pantai n main bola sepak pantai n aktiviti as usual sesi fotografi..huhu..geng terbahagi 2, geng aku n ipin..

geng A
-aku
-azrin
-tang
-matus
-mai
-dayah

geng B
-ipin
-zaty
-pija
-dyan
-khai
-rahmah

punitha sebagai substitute n pengadil yg saket perot..hoho..

so kami maen dgn penuh brgaya n penuh dgn drama serta saket2..tp still hepi..haha..rahmah GK yg hebat, game seri 1-1, goal dijaringkan oleh zaty n matus..den game suspended sbb air da naik..so kami sume berehat kat bwh pokok sambil tunggu mase utk main netball plak..yg rest2 laa, yg len g setting goal n test2 jaring..so game kami pown start..kali ni sume main dgn gaya mutu dan keunggulan..haha..mcm2 jadi laa, tang asyik berlaga dgn pija, aku khai marking baik punye tp aku tinggi so...haha..azrin plak mmg jaga ipin baik punye..hoho..tang yg ratu jatuh jerk..mase ni mmg byk yg saket2 n luke2..hoho..game dimenangi oleh geng b, score 22-10..rahmah pown terer score..hoho..utk geng A dayah da besh..hoho..so pas sume da mmg pancit, kami sume berehat n minum2 air dulu n juge x lupe sesi fotografi..jam pown da pukul 1 lebih, so kami amek keputusan g lunch tros..pas makan kami sume balik chalet n berehat sbb kol 5 kang de game ag yg mmg da di provided dlm pakej..aku tros g lepak dgn ipin tang sume sambil transfer2 gmbar den aku pown terlene keletihan..tp sume mmg letih gler smpai tertido smpai kol 5 lbh..kelam kabut g pantai utk mulakan game..

game2 yg da diaturkan utk kami ialah boling kelapa 2 games, isi air dlm botol pakai span n amek coklat dlm tepung..so mmg happening abes laa game yg da dimainkan oleh sume..mmg havoc n keputusan geng B menang sume game tu..( ala menang pown sipi2 jerk..haha )..pas game tu cm bese sesi fotografi n tros g mandi laut!! perasmian mndi laut kami start dgn baling dayah dlm laut pastu dyan n rahmah..x lama pastu aku dukung pija n baling dier plak..hahaha..den da kol 7 lebih kami akhiri dgn sesi fotografi n balik ke chalet utk ready for BBQ dinner..

kami g mkn BBQ dinner cpt2 dlm kol 830 sbb kami nak kua g Teluk Chempedak plak..hoho..ingatkan kami yg wat bnde tu, rupe2 nye dorg da siapkan sume so pas makan aku g amek plastik n bngkus makanan yg x abes utk anta kat uma akak aku kat kuantan..haha..tepat kol 10 mlm, dlm keletihan n kepenatan serta kesakitan kami gerak gak g TC..cm bese dlm kete gosip2 sket..haha..sampai jerk kat kuantan tros jerk gerak ke umah akak aku smbil sesat2 kat roundabaout yg aku x pernah nak igt jalan g umah akak aku..haha..dlm mase yg sma kami cari ankle guard c ipin n minyak panas..sume da saket2 da..hoho..singgah umah kakak aku juz bape org jerk naik sbb da kol 11 time tu..hoho..kami tros gerak ke TC smbil tgk umah2 n istana tengku mahkota, yg mmg agak sume lawa2 bak kate ipin n azrin..hoho..smpai TC cm bese laa sesi fotografi..hoho..den lepak kat McD smpai laa kol 2..den muke sume pakat2 letih, mmg sume balik laa..hoho..smpai jerk dlm kol 3 pagi kat chalet..tp aku n ipin g umah geng2 pija sbb nak urut2 kaki..cian tang..ipin urut tang, pija n aku..urut kaki jerk..tp dier sndiri pown saket..hoho..den kami tido dlm kol 4 laa..nunyte..

khamis 25hb jun 2009 ( ari ke 3 )

pagi ni kami langsung x kuar g breakfast..bgn pon da kol 11..haha..mule2 zaty da dtg bilik da ketuk gerak kami 2 dlm kol 930 pg tp kami tido balik..haha..dlm kol 10 pg org chalet da call aku tanye nk close utk breakfast sbb nk get ready utk lunch, den aku tanye laa xde bdk2 turun kew n akak tu kate sorg pown x turun..haha..aku dgn ipin da hemtam gelak n smbung tido balik..haha..kol 11 lbh baru bgn kemas2 n gerak sume bgn..pas sume da siap2 cumey2 n kemas2 barang, so kami gerak g lunch..aku g setelkan duit n check out..haa kali ni lunch mmg sedap sket, lauk ayam masak kicap n telur dadar n sayur pew ntah..tp kami mkn bajet2 laa sbb nk mkn kat umah akak aku plak..main course - ikan patin masak tempoyak..hoho..so sume pakat2 nk mkn yg tu jerk..so kami pown jmpe owner chalet n say thankz for everything..

kami pown gerak kew pekan cherating nk beli ole2 utk kenangan2..dari kol 2 smpai laa 430 bru kami setel wat n beli ole2..hoho..cian akak tu kene dera dgn kami..hoho..kami sume tros gerak g umah akak aku..kami sume smpai dlm kol 5 n tros mkn jerk..agak sedap bg org yg x pernah mkn tp bg aku mmg kurang tempoyak..akak aku pown ckp..hoho..den aku agak trkejut tgk member2 aku yg mkn brtmbah..tmbh2 punith n azrin yg mkn xde tmbah2 tetibe mkn tempoyak tmbh plak..sedap dorg kate.hoho..thkz n kredit utk akak aku..dier mmg besh..hoho..den kami tros balik n gerak anta dayah kat umah dier kat galing..sbb utama kami sesat tu da confirm r kn..den mase anta dayah drama airmata tu confirm r kn..hoho..so kami start brtolak kol 650 ptg..

kali ni kami lalu highway sbb sume nak cepat smpai..sume da mmg penat tahap gaban sudeh..huhu..mase lalu highway nie mmg kami pecut baik punye, 3 kete sume speed 120 keatas..hoho..smpai laa meter cecah 150..hoho..naseb baek laa mmg highway tu xde speedtrap..hoho..tetibe dlm x smpai sejam kami da kat temerloh, berhenti kencing jap..den aku tuka dgn azrin drive plak..next stop kat genting sempah..mmg dlm setengah jam smpai sbb sume 130 keats..hoho..den kami brhenti kat RnR genting sempah, kami beli McD n lepak kat Food Court atas mkn2 dlu..den kami pown nak gerak da n xde brhenti da..den aku tanye laa azrin, nk aku kew or dier yg drive?? azrin kate dier x kesah pown, kalau aku drive ag bgs..pastu dela sore2 yg agk merdu dr mai n tang, mai kate bior laa azrin yg bwk sbb azrin bwk besh..pastu tang pown setuju n kate cmtu gak den tang kate kalau bwk bior atas sket dari 120 n cpt smpai..mmg trbakar aku dgr kn..so azrin pown letak sepenuh kepercayaan kat aku drive kete dier ikot cara aku sendiri..haha..mmg silap laa cabar aku..hoho..aku start giler bwk kete mase turun genting, kat corner pown aku amek smpai 110 n juz turun x smpai 90 laa..mmg dlm kete sume snyap jerk..haha..azrin pown kate leh tahan aku bwk kete..haha..den tang tetap dpt kejar aku tp ipin sorry laa sbb kete waja dier x bape sihat sgt..haha..tp dier bengong hemtam gak..haha..tp mmg aku dgn tang tinggal dier jauh r..

mase kami amek MRR 2 n federal highway, aku bwk mmg mencelah gler r, mmg aku bwk kete zigzag smpai de kete len xpuas ati..sibuk jerk..aku main dgn mbr2 aku tp dorg yg lbh2 plak..tp aku bajet mmg dorg bengang sbb aku juz bwk viva, tp cm aku drive bmw..haha..sape x bngang kn..kalau aku pown kejar balik..haha..den de kete kancil, saga, perdana n myvi yg bajet tp aku main dgn tang jerk..aku salute tang sbb dier tetap dpt catch up aku..hoho..gud2..dier mmg driver yg bgs..ipin da trtinggal jauh, xigt da kat dier..haha..mase kat federal highway mmg kami berdua jerk, 140 straight x turun meter..bayangkan kami smpai kolej dari genting sempah juz amek mase 45 minit jerk..hahaha..padahal standard time nilai - genting amek mase smpai sejam lbh laa..hoho..

kami sampai kolej dlm kol 12 lbh laa..ipin smpai 10 minit lps kami smpai..hoho..pastu dier ngadu laa kn kete dier xcukup jalan nak kejar..haha..kami berehat jap kat dpn blok pija n say hepi besday 2 her..besday yg ke-21..hepi besday pija..hehe..smoga pjg umo n dimurahkn rezeki taw..hoho..nk dkt sejam gak laa lpak kat situ n cm bese laa drama2 sedeh nie kn..mtk2 maaf n halalkn pew yg lebih n kurang sume..pastu kami sume balik laa ke rumah..tapi kau n ipin tetap x leh tido sbb teringat mase2 kat cherating..aisy mmg hepi n sedeh..hoho..till den..nak tido..ltih bangat..hoho..

4 comments:

  1. wah2..
    100% ko tulis ek cte2 kt sne..
    beshnye bile igt lik..!
    sonok gle vacation ngn korg!~
    seyes besh..
    xkn ak lupa la smp bile2..;p

    ReplyDelete
  2. to a'ai - saba yerk..tu laa xmo dgr ckp...haha..
    to zaty - haa taw xpe..aku mmg akan igt vacation kte sama2 ni smpai bile2..aku xkn lupe even sket pown..thkz taw cz involved skali..sape x ikot tu mmg rugi laa ..haaha

    ReplyDelete